Var ska jag investera min marknadsföringsbudget under Corona-tider?

Att marknadsföra sig är lika viktigt nu under Corona-tider, det gäller bara att tänka om och investera marknadsbudgeten på rätt plattformar. Enkelt uttryckt ju mer tid hemma desto mer tid framför skärmen. Här listar vi några kanaler som är väldigt aktuella!

Nyhetssajter

Just nu ser vi ett all time high i trafik på våra nyhetssajter. Självklart har det att göra med att vi vill ha information och ”senaste nytt” i allt större utsträckning. Att synas på svenska nyhetssajter ökar också trovärdigheten på ditt företags budskap, det är en trygg och säker annonsmiljö att synas i. Har du bokat in Display-kampanjer hos oss? Kolla om din medierådgivare att boka fler visningar, för trafik finns det gott om!

Söket ökar

Ju mer tid över desto mer söker vi på Google. Har du sett över din Google Ads-annonsering så att det finns annonser som passar till dina ändrade öppettider eller ändrade tjänster? Eller vill du kanske komma igång med sökordsannonsering? Har du uppdaterat texten på din hemsida så att den ger det senaste vad som gäller på just ditt företag? Vi kan hjälpa dig både med sökordsannonsering och uppdatering av din hemsida.

Sociala medier

Har du inte gjort så mycket på sociala medier är det hög tid att börja nu. Hur ställer ditt företag om för att anpassa er till de rådande omständigheterna med Covid-19? Vad gör ni för extra åtgärder? Finns det andra typer av tjänster som ni satsar på? Låt företagskulturen få ta plats! Se till att detta inte bara syns i ditt organiska flöde utan att ni också marknadsför inlägg eller skapar marknadsförda kampanjer för att nå ut till fler. Ett effektivt sätt att nå många i närområdet snabbt.

Youtube & TVStream

Vi älskar att konsumera rörligt, och förutom att Netflix sänker sin kvalitet för att fler ska kunna konsumera så tittar vi också mer på Youtube och TVStream så som Aftonbladet TV, D Play, TV4 Play, ViaFree med flera. Självklart kan vi hjälpa dig som företagare att synas även här! Du kan styra på geografi, ålder och även specifika program om du vill det.

Det är under svåra tider, kriser och motstånd som de mest fantastiska idéerna växer fram. Försök att se situationen som en utvecklingsmöjlighet istället för en nedgång. Det är under tider som dessa som vi tvingas tänka innovativt och kreativt, vilket kan leda till helt fantastiska möjligheter för utveckling och tillväxt! Våga satsa, våga se framåt och våga tänk kreativt! Vi finns här för att hjälpa dig!

Ellinor Andersson

Ellinor Andersson

Digitalstrateg

Hjälper ditt företag att hitta i marknadsföringsdjungeln