Styrkan med displayannonsering och styrning av kampanjer

Styr dina kampanjer. Ett bra sätt att få effekt och skapa uppmärksamhet i sin marknadsföring är att nå en stor räckvidd. Men det är inte samma sak som att nå ut till så många som möjligt. Du vill ändå nå ut till relevanta kunder eller prospekts. Det här är vi vassa på och hjälper många företag med.

Vi når 9 av 10 svenskar varje dag, alltså din målgrupp har vi med största sannolikhet en relation till. På kvalitativa nyhetssajter får ditt varumärke en stark och tydlig placering och relevant räckvidd.

 

Visste du att annonsering via nyhetsmedier skapar en kraftig ökning på sökningar i Google? Mätningar visar att nyhetsmedier skapar ett högre sökbeteende och efterfrågan än vad sociala medier gör. Därför rekommenderar vi dig som kör kampanjer på nyhetsmedier att alltid investera i sökannonsering och sökoptimering för att fånga dina potentiella nya kunder under hela kundresan.

 

Enligt en kundcase från Digital Brain Nordic så ökade ett företag sina sökningar i Google med 50% genom att samtidigt annonsera i display. Läs hela artikeln här

 

När du jobbar med displayannonsering, håll koll på vad din annons erbjuder. Oavsett om det är en statisk eller animerad banner så bör det vara ETT budskap och ETT varumärke. Använder du mer avancerade banners där betraktaren kan interagera eller uppleva annonsen kan du få använda fler budskap eller känslor. Vi är alltid noga med att kolla vad du har för syfte och mål med din kampanj samt vem du vill nå. Detta för att vi på bästa sätt kan fånga optimalt mycket uppmärksamhet och tid av kunden.

 

Digitaliseringen har fått en skjuts på grund av coronapandemin då det för många har krävt snabba beteendeförändringar. Men har du utvecklat din marknadsföring? Din kund eller din nya kund utvecklas hela tiden och skapar nya beteenden och då gäller det att du även hänger med på detta i din marknadsföring. Detta behövs för att du ska få så stor effekt på din investerade marknadsföringsbudget som möjligt.

Dagligen hjälper vi företag med det här och att ge insikter från den data vi samlar in åt våra kunder för att ta smartare beslut i sin marknadsföring. En sak är säker – våra beteenden kommer att fortsätta förändras och du som företagare behöver ständigt hålla dig i takt med dina kunder.

 

Genomtänkt marknadsföring gör skillnad

Kontakta oss för mer information

Ring 0522-99 310 eller mejla oss