Nytt år & Nya tips

Hej!

Ett nytt decennium är här och vi på Mediehuset Bohusläningen är redo för att ta dig och ditt företag framåt. Jag vill börja det här året med att ge lite tips om vad som spås vara det viktigaste inom marknadsföring under 2020. Här kommer dom:

 

  1. Röst och bildsökningar. Att söka information är något vi gjort i flera år. Tillgången till information från världens alla hörn finns som ni vet i våra mobiler, läsplattor och datorer. Men sökningar har börjat ta en ny form. Röst och bildsökningar börjar verkligen ta plats. Något som är mycket viktigt att du som företagare är medveten om och anpassar dig efter i din marknadsföring vad gäller sökordsannonsering och sökmotoroptimering. Har du taggat dina bilder på sajten och din företagslogga? Prova att föra ett bildsök på ditt företag.
  2. Andra tipset är att personifiera din marknadsföring. Exakt vem talar du till? Var noga med att inte skapa en målgrupp för alla dina kunder utan anpassa dig utifrån olika persona. För att lyckas med det här är det mycket viktigt att du börjar titta på din data och tar till dig vad dina kunder efterfrågar, vilka dom är, hur dom beter sig och vad de är intresserade av. Tala till var och en av dina skapade persona. Stick gärna ut med något så du fångar uppmärksamheten i det dagliga livet som din kund befinner sig i.
  3. Placering Noll i sökresultatet är något du bör sträva efter. Det är den översta placeringen och det första alternativet för sökfrågan. För att hamna där krävs en bra sajt med sökmotoroptimering som ser till att du är den som ger bäst svar på ställd fråga i Google.
  4. Vilket leder oss in till rådet med innehållsmarknadsföring. Innehåll är fortfarande det viktigaste under 2020. Innehåll som är anpassat utifrån din kunds behov och intressen. Varför ska kunden välja dig? Och hur gör hen det?
  5. Jag vill avsluta med att understryka vikten av att marknadsföra sig i flera kanaler. Människor idag använder inte endast ett media utan kastar sig mellan många olika digitala kanaler, traditionella och fysiska medier i ett högt tempo. Utifrån vilken kund du vill nå skall du välja korrekta kanaler för att nå dina verksamhetsmål.

 

På Mediehuset Bohusläningen har vi örat mot rälsen och kan hjälpa dig att satsa rätt utifrån nutid och spådd framtid.
Vi ser fram emot att hjälpa dig.

 

Terese Dewill
Försäljningschef Mediehuset Bohusläningen