Annons i nyhetsmedia upplevs mest trovärdiga

Enligt en studie från Syno lnternational och Wan-Ifra så upplevs annonser i nyhetsmedier som mest trovärdiga. I Sverige är det endast annonser i nyhetsmedier som har fått positiva tillitstal. Kanaler som bio, online-video och sök ligger på minus.  Annonser i sociala medier har minst trovärdighet. 

Studien visar också att ju högre tillitstal en marknadsföringskanal har, desto större sannolikhet är det att kunden köper produkten eller tjänsten. 

Skulle du vara medlem i Wan-Ifra, kan du ladda hem och läsa hela studien här.

Bohusläningen har sedan 1878 granskat makten och rapporterat lokala nyheter. Med nya vanor och digitaliseringens framfart, läses de lokala nyheterna allt mer digitalt. I e-tidningen och på nyhetssajten. Din annons når över 111 000 läsare varje dag i Bohusläningens alla kanaler.*

Kontakta oss så berättar vi gärna mer. 
Vårt mål är din effekt. 

Telefon: 0522 99 310 
Mejl: bokning@bohuslaningen.se
Självklart kan du även kontakta din ordinarie medierådgivare. 

 

* Ett införande i print, 1 vecka mobilt samt 1 vecka desktop
Källa: Sifo Orvesto Konsument 2017 Helår