Marknadsföring börjar i huvudet på din kund. Det gäller att förstå kundens beteende, behov och komplexiteten i vår föränderliga värld. Allt det här kan vi hjälpa dig med i din marknadsföring.

Terese Dewill

Försäljningschef Mediehuset Bohusläningen

Nu rivstartar vi året 2021 – gör du?

Marknadsföring är som träning. Det gäller att vara frekvent och utmana dess intensitet. Såg du till att upprätthålla din träning under ledigheten? Eller gjorde du som många andra och tog en välförtjänt paus och ska nu starta igång och komma tillbaka i både kondition och styrka? För rent krasst så gör man sig en björntjänst när man pausar sin träning en längre period (2-3 veckor). Varför ser man inte bara till att minska frekvensen och eventuellt intensiteten för att bibehålla grunden och snabbt vara ”fit for fight” när man återgår till vardagen och rutinerna.

När det gäller marknadsföring är principen densamma. Man ska egentligen aldrig ha noll i marknadsföring utan alltid se till att hålla grundnivån uppe för att sedan gasa i och trycka på vid speciella tillfällen. Varje gång du t.ex pausar dina sökord i Google blir det tuffare att komma tillbaka än om du istället hade periodiserat din budget utifrån dina säsonger. Så mitt första råd till dig som företagare i år är att se till att ha en frekvent marknadsföring.

Corona – ställ inte in ställ om! Kanske har det blivit en floskel nu, men är tyvärr fortfarande så sann. Har du kört fast eller inte vågar testa nytt? Är du orolig över kostnader och bindande avtal? Då vill jag bara göra dig medveten om att vi på Mediehuset Bohusläningen jobbar för dig och vårt mål är att du ska få en så bra effekt av din investering som möjligt och vi har inga bindningstider. När det nu är tuffa och utmanande tider så är det ett utav mina bästa råd till dig – våga blicka längre fram. Våga ta beslut om framtiden, vart du vill vara, vart du behöver vara. Vi kan hjälpa dig att nå dit. Första steget är att boka ett möte med en Medierådgivare. Boka ditt möte nu! Boka här bokning@bohuslaningen.se

 

 

Viktiga datum och hållbarhet

Under 2021 har vi fyra storutdelningar i Uddevalla kommun vilket innebär att du som annonsör når ut till ytterligare 10 000 hushåll. Passa på att boka in dina annonser nu, samma pris men större räckvidd!
Storutdelningar: 31/3, 21/4, 20/10, 25/11

Vi har även flera fina bilagor som ger dig exklusivare annonser, stor räckvidd till en köpstark målgrupp längst hela Bohuslän samt i Trestadsområdet. I februari har vi uppskattade numret av Jobb & Affärer. Boka din annonsplats redan idag.

Tillsammans med The Perfect World Foundation och lokala företag  är vår ambition att göra skillnad på riktigt kring hållbarhet. För varje 1000-lapp företag investerar i sin marknadfsöring via Mediehuset Bohusläningen ska vi tillsammans plocka upp 1 liter plast och skräp ur vårt Bohuslänska hav. Vårt mål är få plocka upp 1 ton – tillsammans kan vi göra skillnad på riktigt! Vi återkommer mer om detta, snart. 

Nu kör vi 2021!

Terese Dewill
Försäljningschef Mediehuset Bohusläningen