Annonsera i Bohusläningen

Bohusläningen är dagstidningen som håller dig uppdaterad med allt som sker lokalt i Uddevalla, Lysekil, Munkedal, Sotenäs, Tanum, Orust, men också i resten av världen. Som annonsör syns din marknadsföring i trovärdig miljö med högt observationsvärde.  Självklart kan du också synas i Stampen Medias övriga 12 titlar utmed västkusten.

Kontakta ossLäs mer och visa priser

Annonsera i e-tidning & papperstidning

Pappersläsaren lägger mer tid på annonserna i print  än vad kunder gör  i digitala kanaler. E-tidningsläsarna ökar och med klickbara annonser får den mer effekt. Målgruppen är yngre än pappersläsarna. Beroende på vem din kund är  får man mer effekt med att addera print.

När du syns i papperstidningen syns du också i e-tidningen. Fler och fler läsare väljer att prenumerera på e-tidningen. Den ser ut som papperstidningen och din annons får dessutom en extra synlighet genom att den blänker till och är klickbar. Styr din kund mot din hemsida och få på så sätt mer trafik direkt till ditt företag.

Med upp till tre gånger så lång uppmärksamhetstid som digitalannonsering är printannonsering i många fall rätt väg att gå. I en studie beställd av mediehusen Stampen Media, Bonnier, MedieKompaniet och Schibsted, framgår det att den annonseringsinvestering som läggs på printannonsering, fortsatt är den som ger bäst resultat. Läs mer om studien här.

Annonsera på nyhetssajten

Bohusläningen är den självklara nyhetsförmedlaren och flödet uppdateras konstant på nyhetssajten bohuslaningen.se. Som annonsör i våra digitala kanaler har du möjlighet att nå läsarna oavsett var de befinner sig och när som helst på dygnet. Vill du kombinera att gå samtidigt på andra nyhetssajter inom Stampen som exempelvis ttela.se eller gp.se går det givetvis bra.

Displayannonsering är den marknadsföring som används när du som annonsör vill nå ut med ditt budskap på våra digitala plattformar. Fasta budskap, animerade annonser, filmklipp eller annat. Här finns det många olika alternativ som passar olika slags mål

Läs mer om priser och format

Marknadsför dig med en Native-artikel

Annonsmärkta artiklar med en redaktionell och trovärdig ton räknas i dag som ett av de mest framgångsrika sätten att annonsera. Våra kommersiella redaktörer hjälper er att lyfta er verksamhet och expertis med läsarnas intresse i fokus. Kan ses som ett utmärkt komplement till traditionella annonser för att stärka ert varumärke.

Väljer du att använda dig av native på någon av våra digitala plattformar så kan du vara säker på att vi inte lämnar något åt slumpen. Under kampanjens gång bevakar vi artikelns framfart i realtid med våra statistikverktyg. Utifrån siffrorna tar vi sedan redaktionella beslut i form av rubrik- och bildändringar i puffarna och artiklarna för att driva upp antalet läsare. För att få så lång lästid som möjligt när läsaren väl är inne på artikeln gör vi även korrigeringar i innehållet längs med vägen.

Exempel på Native-artikel hittar du här – med Marcus Ivarsson från Kungshamns El.

Lokala företag får oftast bra genomslag med Native-formatet

Att välja Native-annonsering kan vara en stor fördel om du vill få ett bra genomslag som lokal aktör. Att få chansen att berätta om sitt företag, dess historia och tjänster men också kommande planer och visioner ger ett stort läsvärde samt ökar förtroendet för företaget. Vi vet också att det har stor betydelse att lyfta människor istället för produkt & pris. 

Native – small

Artiklar: 1 st
Period: 1 vecka
Antal visningar: ca. 180 000

Garanterade läsningar: 550 st

PRIS: 15 000 kr

Native – medium

Artiklar: 2 st
Period: 2 veckor
Antal visningar: ca. 360 000

Garanterade läsningar: 1 100 st

PRIS: 25 000 kr

Native – large

Artiklar: 6 st
Period: 2 veckor x förslagsvis 3 månader 
Antal visningar: ca. 1 300 000

Garanterade läsningar: 4 100 st

PRIS: 65 000 kr

Rörlig annonsering innan

nyhetsvideo & artikel

Det är ingen tvekan om att den rörliga bilden skapar mest engagemang. Du kan välja att synas i redaktionellt producerade tv-inslag om lokala nyheter med en kort film. Till skillnad från en traditionell tablå-TV får du här tittarens fulla uppmärksamhet under den tid filmen visas. Du kan också välja att synas med ett rörligt annonsformat som visas i samband med en redaktionell textartikel.

Kontakta din medierådgivare för kostnad och upplägg

Annonser för rekrytering

Vilken profil söker du till er utannonserade tjänst? Vi hjälper dig att placera din rekryteringsannons i rätt kanal utifrån vem du önskar anställa. Vi kan även hjälpa dig att effektivt jobba upp din egen position som arbetsgivare med enkla marknadsföringsmedel.

Kontakta oss så berättar vi gärna mer.
Telefon: 0522-99 310
E-post: bokning@bohuslaningen.se

Annonsera i våra magasin – en lyxigare annonsplacering

Idén bakom magasinen är att ge en lyxigare läsupplevelse för dina
potentiella kunder. Varje magasin har ett tema, vilket innebär en mer uppmärksam och fokuserad publik. Magasinen sparas längre och läsaren återkommer till dem. Magasinen bladas in i Bohusläningen, Strömstads Tidning och TTELA, både som pappers- och e-tidning. Förutom att magasinet når drygt 95 000 läsare, placeras de dessutom i ställ på köpcentrum, turistbyråer och campingplatser så når du också turister och sommargäster!

Resultat & rapportering

För oss är det viktigt att vara transparent med resultatet och att göra dig trygg i att du gjort en bra investering. Efter avslutad kampanj får du en utförlig rapport på din digitala annonsering som vi sedan går igenom tillsammans.

I rapporten presenteras antalet läsare, lästid, målgrupp, med mera. För tidningsannonser finns möjligheten att sätta upp Ram-mätningar på annonserna för att ta del av hur innehållet har mottagits.

Här listas samtliga magasin 2020

Se annonsformat och prislista här

Jobb & Affärer

Utgivningsdag: 27/2, 23/4, 24/9, 26/11
Antal sidor: 32

Hem & Trädgård

Utgivningsdag: 26/3
Antal sidor: 32

Mat & Dryck

Utgivningsdag: 28/5
Antal sidor: 32

Sommar

Utgivningsdag: 18/6
Antal sidor: 80

Hem & Inredning

Utgivningsdag: 29/10
Antal sidor: 32

Juletid

Utgivningsdag: 17/12
Antal sidor: 32

Bläddra och inspireras av magasin från 2019 

Sju magasin publicerade Mediehuset Bohusläningen under 2019 tillsammans med Strömstads Tidning och TTELA.
Flera olika teman men med samma lyxiga format kvalité. Nedan finns samtliga med länk till e-tidningen.

Hem & Trädgård

Utkom 18 april.

 

Jobb & Affärer

Utkom 21 maj.

 

Sommar

Utkom 18 juni.

 

Hus & Hem

Utkom 17 oktober.

 

Jobb & Affärer

Utkom 12 november.

 

Juletid

Utkom 12 december.

 

Därför är nyhetsmedia effektivt att marknadsföra sig i

Stor räckvidd

Du når en geografisk avgränsad målgrupp som inte aktivt letar efter något köp. 

Hög påverkan

Du når alla våra läsare direkt och får hög påverkan på kort tid.

Relevant miljö

Annonsmiljön är en efterlängtad miljö av trogna läsare med hög lästid. 

Lyhörd målgrupp

Marknadsföringsplatsen är den mest accepterade av alla och upplevs inte påträngande.

Hög effekt

Stor räckvidd och hög påverkan i en relevant miljö ger maximal annonseffekt.

Kraften i Bohusläningen

läsare varje dag i e-tidning och papperstidning

läsare i e-tidning och papperstidning + 1 vecka nyhetssajt

läsare i veckan mobil + desktop

läsare varje vecka i mobilen

läsare varje varje vecka i desktop

Källa: Orvesto Konsument, helår 2019 och Kantar TNS

Erbjudande!

Boka en valfri annons i papperstidningen och e-tidningen, få repetition på annonsen till halva priset – så bjuder vi på den tredje!

Exempel: Boka en annons i storlek 122 x 178 i papperstidning och e-tidning till priset av 8 180 kr. Få den andra annonsen för endast 4 090 kr. Den tredje får du för 0 kr! I det här exemplet får du 3 annonser i storlek 122 x 178 till priset av 12 270 kr.

Kontakta oss

Till priser och annonsformat