Medierådgivning - ett steg mot hållbar marknadsföring

Kontakta oss

Ta hjälp av en medierådgivare

Beroende på vilket behov har du som företagare så ser vår medierådgivning olika ut. Du kanske är helt nystartad företagare och behöver sätta en första plan? Eller så kanske du behöver någon att bolla med eller är nyfiken på att prova något nytt med er marknadsföring?

”Som medierådgivare fokuserar jag alltid på att få ut bästa effekt av din marknadsföringsinvestering. Jag ser till att skapa synergier, få långsiktighet i arbetet samt att få insikter av den data vi får genom dina kampanjer, din hemsida och generellt sökbeteende. Därför ska du ta hjälp av mig som medierådgivare.”
Lena Karlsson, medierådgivare 

Behovsanalys

Oavsett om du vill ses över en lunch eller en kaffe så börjar vi alltid med behovsanalysen. Vad gör ert företag idag? Vart vill ni, vilka resurser har ni och hur ser konkurrensen ut? Vilka är era målgrupper och hur mäter ni effekten av er marknadsföring idag? Det är frågor som är viktiga att ha ett svar på för att gå vidare till nästa steg.

Långsiktig målsättning

Efter en behovsanalys lägger vi sedan fram alternativ på hur vi skulle kunna jobba med ert företags marknadsföring. Våra alternativ är alltid skalbara och går att bygga på eller minska om något oförutsett händer. Du binder inte heller upp dig på en lång avbetalningsplan. Men för att kunna få ut det mesta av din satsade investering vet vi att det är bra att jobba långsiktigt, gärna tre, sex eller tolv månader framåt. På så sätt kan vi mäta effekten av din digitala marknadsföring och på så sätt dra ännu bättre slutsatser för att din investering ska ge så mycket som möjligt tillbaka.

Som medierådgivare fokuserar jag alltid på att få ut bästa effekt av din marknadsföringsinvestering. Jag ser till att skapa synergier, få långsiktighet i arbetet samt att få insikter av den data vi får genom dina kampanjer, din hemsida och generellt sökbeteende. Därför ska du ta hjälp av mig som medierådgivare.

Lena Karlsson

Medierådgivare, Mediehuset Bohusläningen

Att boka ett första möte med en medierådgivare och göra en grundlig behovsanalys kan verkligen vara det där som får din marknadsföring att lyfta. Och är du intresserad av alla digitala alternativ och möjligheter som sociala medier, youtube, e-handel så även digitala strateger till ditt förfogande.

Ellinor Andersson

Digital strateg, Stampen Media

Fördelarna du får genom att jobba långsiktigt:

Vi kartlägger kundresan – kundens väg till dig

Med kundresa menas i korthet vägen till att bli kund hos dig. Från att kanske inte alls ha hört talas om ditt företag, till att bli en trogen kund. Kartläggningen handlar om att hitta de viktigaste milstolparna.

Vi jobbar utifrån datadrivna beslut – fakta först

För att bestämma vilka som är de viktigaste milstolparna, använder vi datadrivna beslut. Vi utgår från hårda fakta, som vem besöker vad, när och var.

 

Vi ser till synergier – så ett plus ett blir tre

Frågan om vilket media som är ”bäst” är fel ställd. Istället handlar det om att hitta rätt media för rätt budskap, och se till att de olika insatserna förstärker varandra. Precis som instrumenten i en orkester.

Boka ett första möte!

Under mötet går du tillsammans med våra specialister igenom hur det ser ut nu.
Du får insikter om vad som fungerar, vad som inte fungerar och vad som kan göras bättre. Då har du det underlag du behöver för att kunna ta beslut om nästa steg i din marknadsföring.

Ring 0522-99310 eller mejla bokning@bohuslaningen.se