Mediehuset Bohusläningen –  Blogg

Ta del av tips och senaste nyheter om marknadsföring från Mediehuset Bohusläningen. 

 

Kontakta oss
Julhälsning som gör skillnad

Julhälsning som gör skillnad

  Boka din julhälsning idag som gör skillnad Förra årets julhälsningar gjorde skillnad, hela 70 290 kr skillnad! Tack vare våra lokala företag som bokade in en julhälsning hos oss på Bohusläningen så kunde vi tillsammans skänka 1/3 av intäkten oavkortat till...

Bilder från Uddevalla Golfen 2020

Bilder från Uddevalla Golfen 2020

Succé på Uddevalla Näringslivs Golf Tack till alla härliga deltagare som gladerligen ställde upp på fotografering vid vårt sponsrade hål 10.Tävlingen utspelade sig på Lyckorna Golfklubb den 28 augusti 2020 där Mediehuset Bohusläningen var hålsponsor  Ett extra grattis...

Hur funkar annonsering på YouTube? Vi hjälper dig!

Hur funkar annonsering på YouTube? Vi hjälper dig!

YouTube har snabbt blivit en effektiv kanal att synas i, inte minst kostnadsmässigt. Upp till en tredjedel av Sveriges befolkning kollar på YouTube dagligen. Och enligt de senaste siffrorna uppger 90 % av tittarna att de upptäcker nya produkter här och som...

En annorlunda vår – nu siktar vi mot en givande höst

En annorlunda vår – nu siktar vi mot en givande höst

Glad sommar önskar jag till er alla. Ni fantastiska företagare med anställda som får ekonomin att snurra i vårt lokala samhälle den här tuffa tiden. Vi frågade om det fanns företag som ville vara med i vår film och oj vilket gensvar vi fick! Du hittar den längre ner....

Semester och sol – 3 tips inför sommaren med Dagge!

Semester och sol – 3 tips inför sommaren med Dagge!

Sommar, semester och sol...tiden på året som är fullproppad av positivitet och tid för utflykter. Dock ser den här sommaren lite annorlunda ut, men det bör inte hindra dig från att satsa på din verksamhet! Mitt bästa råd är att köra på med din marknadsföring och...

Ja! Du ska marknadsföra dig även i tuffa tider

Ja! Du ska marknadsföra dig även i tuffa tider

Under rådande omständigheter är det många företagare som har det tufft nu och vi imponeras av den kreativitet och hjälpsamheten som människor visar och bidrar med. Något vi också vill hjälpa till med i tider som dessa. Genomtänkt marknadsföringVi förstår att...

Var ska jag investera min marknadsföringsbudget under Corona-tider?

Var ska jag investera min marknadsföringsbudget under Corona-tider?

Att marknadsföra sig är lika viktigt nu under Corona-tider, det gäller bara att tänka om och investera marknadsbudgeten på rätt plattformar. Enkelt uttryckt ju mer tid hemma desto mer tid framför skärmen. Här listar vi några kanaler som är väldigt aktuella!...

Boka 3 betala för 1

Boka 3 betala för 1

Boka 3 betala för 1 Med anledning av Corona pandemin är det ett tufft läge för besöksnäringen just nu och på Mediehuset Bohusläningen följer vi utvecklingen noga varje dag. Trots dagens läge behöver ändå företagen drivas vidare och människor mötas. Vi vill hjälpa till...

Spaning från försäljningschefen

Spaning från försäljningschefen

Nytt år & Nya tipsHej! Ett nytt decennium är här och vi på Mediehuset Bohusläningen är redo för att ta dig och ditt företag framåt. Jag vill börja det här året med att ge lite tips om vad som spås vara det viktigaste inom marknadsföring under 2020. Här kommer dom:...

Nyhetsmediers trovärdighet

Nyhetsmediers trovärdighet

Annons i nyhetsmedia upplevs mest trovärdiga Enligt en studie från Syno lnternational och Wan-Ifra så upplevs annonser i nyhetsmedier som mest trovärdiga. I Sverige är det endast annonser i nyhetsmedier som har fått positiva tillitstal. Kanaler som bio, online-video...